Ultimate Guide to Mastering Burnout [program toamna 2021]

EVENTS

10 minute read

LATER UPDATE:

Am închis înscrierile la acest program. Dacă dorești să afli când îl mai ținem, cel mai bun loc pentru a rămâne la curent este newsletterul nostru, 0+ Insider – te poți abona de aici și te vom anunța când o să fie următoarele evenimente.

Salut,

Dacă ai ajuns pe această pagină, înseamnă că te-ar interesa programul Ultimate Guide to Mastering Burnout și ai vrea să afli mai multe.

L-am gândit din dorința de a împărtăși lucrurile învățate și testate pe mine personal, dar și cele dobândite în urma experienței a sute de ore de lucrat 1-la-1 cu high performers și lifelong learners.

Burnoutul (epuizarea mentală, fizică și emoțională) este o problemă de actualitate și care nu va dispărea prea curând, ba chiar se va amplifica. Din păcate, cele mai multe sfaturi pe tema asta sunt vagi sau nu se pot aplica în orice context.

Prima ediție a programului va începe pe 2 octombrie 2021 și va dura 3 luni (până în decembrie). Vom avea o serie de cursuri intense și pragmatice, ținute online – în total peste 45 de ore de lucru, iar la final vom avea un plan cu pașii exacți prin care să facem față unui burnout.

Ghidul tău:

Cristina Chipurici este 1/2 content creator, 1/2 change strategist, adică parteneră pe drumul schimbării.

Misiunea ei este să-i ajute pe cei din jur să devină mai productivi, și în același timp mai umani. Să aibă relații sănătoase, care-i împlinesc și îi ajută să crească (personal și profesional), dar să nu-și atașeze prea tare identitatea și să uite ce-i face unici. Să-și controleze atenția și energia, dar să fie antifragili când lovește haosul. Să descopere unelte prin care-și pot gestiona atenția și timpul, să obțină energie și claritate. Și poate să se și distreze și să se bucure de proces. Adică exact lucrurile cu care s-a luptat ea personal multă vreme.

Cristina împărtășește acum lecțiile (*scumpe) pe care le-a învățat în propriul proces de schimbare și propria experiență cu burnoutul.

Are 14 ani de experiență în content creation și digital marketing, music business, ecommerce x streetwear brands și tech startups. A pornit mai multe proiecte online de succes și a condus echipe de până la 15 oameni. În timpul liber, își încarcă bateriile alergând pe cărări montane.

S-ar putea să fie pentru tine dacă:

  • Simți că sunt prea multe de făcut în prea puțin timp, cu prea puține resurse.
  • Te simți non-stop “în priză” sau obosit, lipsit de energie.
  • Faci prea multe lucruri și nu-ți aloci suficient timp cu și pentru tine.
  • Vrei să petreci mai mult timp cu familia și prietenii, însă îți este imposibil să te detașezi de toate lucrurile pe care le ai de făcut.
  • Crezi că dacă te relaxezi și ai grijă de tine, atunci nu meriți lucruri. Te macină sentimente de auto-critică, vinovăție și rușine că nu faci mai mult, nu contribui mai mult, nu crești îndeajuns de rapid.
  • Îți dorești încredere că lucrezi la lucrurile care contează și unde vor face diferența, nu doar ce arde acum.
  • Devii competitiv și măsori obsesiv chiar și activitățile care ar trebui să te relaxeze, să te echilibreze (sport, somn, nutriție etc).
  • Atingi succesul și nu sărbătorești, nu simți nimic, fiindcă vrei mereu mai mult.
  • Ți-e teamă să nu pierzi controlul.
  • Nu știi cum să nu-ți mai iei atât de multe lucruri pe cap, să înveți să spui nu la agenda altora, să-ți impui niște limite.
  • Ești mereu între două extreme: fie lucrezi excesiv, fie procrastinezi și nu mai reușești să te concentrezi, procrastinezi. Nu știi să faci pași mici.
  • Ai citit toate articolele și cărțile de productivitate posibile, ai fost la cursuri despre asta dar, paradoxal, stresul cu carte te confrunți a crescut în loc să fie redus.
  • Uneori nu ești motivat să mai muncești sau să mai interacționezi cu oameni, ba chiar te irită și îi eviți.
  • Nu mai ești interesat de hobbyurile tale vechi și nu mai găsești plăcere în ele.
  • Vrei să reduci stresul și să capeți liniște interioară în fața incertitudinii. Să capeți încrederea că poți face față la orice.
  • Nu vezi sensul lucrurilor pe care le faci, parcă e un gol permanent, în ciuda faptului că ai foarte mare succes în ceea ce faci.

Scopul programului este să capeți uneltele care să te ajute:

☐ Să conștientizezi lucrurile care te consumă emoțional și fizic.
Folosind principii psihologice, să înțelegi mai bine rădăcina simptomelor pe care le simți, să vezi clar modelele comportamentale care se repetă la nesfârșit în viața ta.
☐ Să ai un mediu safe în care să experimentezi și să găsești soluțiile potrivite pentru tine și contextul tău.
☐ Să-ți regăsești resursele interne, să te realiniezi cu tine, să reduci stresul și supraîncărcarea de la informații care te fac să te simți copleșit.
☐ Să obții claritate în stabilirea priorităților, planificare și luarea deciziilor. Să-ți fie clar scopul, să vezi lucrurile care contează și să ai încrederea să renunți la ce nu se aliniază cu tine.
☐ Să-ți setezi și menții niște limite sănătoase, să ai reactivitate redusă și să spui nu la ce nu te ajută.
☐ Să procesezi sentimentele de vinovăție, rușine și auto-critică care te-au condus în trecut.
☐ Să iei decizii mai bune mai rapid și intuitiv, cu mai puțin stres.
☐ Să-ți construiești un sistem care să te susțină pe termen lung.

Ce este inclus în program?

Prima ediție a programului se va desfășura pe parcursul a 3 luni, din 2 octombrie până în decembrie 2021, timp în care vom avea peste 45 de ore de cursuri – ținute online, pe Zoom:

  • 5 workshopuri mari – de jumătate de zi (sâmbătă, aproximativ din 2 în 2 weekenduri) și 5 workshopuri medii (ținute în timpul săptămânii, seara).
  • Workshopurile sunt pe teme legate de time vs energy management, stoicism, asertivitate și construit limite, stress și anxietate, resilience, willpower, dependența de social media & tehnologia, valori vs nevoi.
  • Workshopurile se vor desfășura în timp real și sunt ținute online, pe Zoom.
  • Vom trece de la cele mai mari vise ale tale până la cum îți petreci fiecare minut al zilei.
  • Între workshopuri vei avea teme relaxante de făcut (exerciții, cărți de citit).
  • Roadmaps cu pașii exacți anti-burnout și fișe de lucru.
  • Sunt incluse și 2 sesiuni intense de coaching 1:1 cu un Change Strategist.
  • Vom avea două book-clubs, în care vom dezbate cărți pragmatice (cărțile sunt incluse în cost).

Detalii organizatorice:

  • Programul va fi ținut în limba română.
  • Cursurile se vor ține online, în timp real, via Zoom.
  • Numărul de locuri este limitat!

Investiția în acest program

Poți vedea mai jos exact cât reprezintă investiția în acest program.

Sunt incluse peste 45 de ore de workshopuri întinse pe luni de zile, însă ne-am dorit să fie cât mai accesibil, motiv pentru care oferim o variantă de plată eșalonată în timp.

Notă: numărul de locuri disponibile este limitat la ambele planuri.

FAQs:

Când începe acest program și când se încheie?
Va începe pe 2 octombrie și se va încheia la finalul anului. Întâlnirile grupului se vor ține pe Zoom, în weekenduri, mai exact sâmbăta între 10:00-16:00 (ora României). Celelalte întâlniri vor fi în serile de marți sau joi, între 19:00-22:00.

Este un program doar pentru cei interesați de rezultatele în business sau poate fi folosit și în viața personală?
Problemele care apar în aria profesională au de obicei aceeași rădăcină precum cele din aria personală. Suntem aceeași persoană care întâmpină acele provocări, indiferent de cum le clasificăm. Este important să lucrăm la cauzele care au dus la acele probleme.

Cât timp îmi va lua?
Așteaptă-te la 3-6 ore pe săptămână. În total vor fi 45 de ore de sesiuni live, desfășurate pe parcursul a aproximativ 3 luni – acesta este minimul de timp necesar să-l investești. Pe lângă acestea, vei avea cărți de citit și exerciții pe care să le faci. Însă eficiența acestui program nu poate fi măsurată în timpul pe care-l vei petrece săptămânal, ci în deschiderea cu care intri și dorința ta de a renunța la un mindset de time scarcity (sentimentul că niciodată nu este suficient timp).

La ce să nu te aștepți:

  • Nu te aștepta la cineva care să-ți vină să spui ce să faci. Nu cred în soluții sigure și care se pot aplica în contextul oricui. Ce pot face este să capeți claritate în privința procesului, să vezi perspective noi și să te ghidez prin schimbări, însă responsabilitatea deciziilor îți aparține, la fel cum ține de tine să experimentezi cu lucrurile descoperite, să înveți și să-ți tragi singur concluziile.
  • Dacă te aștepți la un spațiu unde să vii să te plângi de lucrurile care ți se întâmplă, te-ar ajuta să știi că probabil nu o să fie nici ușor, nici confortabil.
  • Să nu te aștepți să stai pasiv pe “bară” și să nu participi la sesiuni sau la conversații. Această experiență depinde de angajamentul tău, de vulnerabilitate, de curaj – iar toate aceste lucruri nu se vor întâmpla dacă nu te implici.

Scrisoare de la Cristina:

Pentru o bună parte din viața mea, am alergat cu viteză după o viziune a ceea ce îmi închipuiam eu că înseamnă să fii maxim de productiv.

Am încercat nenumărate aplicații, metode, obiceiuri și trucuri psihologice pentru a mă “optimiza” și a încerca să storc mai multe rezultate din mine.

Am citit tot ce mi-a picat în mână despre productivitate, am fost la cursuri și am luat interviuri unor high performers – cei mai buni din lume în domeniile lor, ca să mă asigur că nu-mi scapă nimic neînvățat.

Am devenit expertă în formare de obiceiuri sănătoase și am început să trackuiesc obsesiv tot ce puteam, de la calorii la pași, antrenamente sportive, somn, meditație, scris în jurnal și multe alte micro-obiceiuri. Aveam o obsesie și pentru a păstra inbox 0.

Lucram din ce în ce mai intens și îmi spuneam că e doar o perioadă, că imediat o să ajung la zi cu ele și o să mă potolesc, dar niciodată nu se termina.

Până când, la un moment dat, a fost prea mult și mi-am pierdut orice speranță că lucrurile se vor îmbunătăți vreodată.

Mă simțeam copleșită. Deoarece încercasem să fac prea multe lucruri deodată, am spus DA la prea multe, m-am blocat și nu am mai fost în stare să procesez ce se întâmplă. Pur și simplu nu am mai făcut față.

Țin minte că mă trezeam dimineața – foarte devreme, la 5, că nu puteam dormi din cauza anxietății și a lucrurilor pe care le aveam de făcut, dar nici nu eram capabilă să mai fac ceva. Mă uitam în gol la agendă, la lista nesfârșită de taskuri, nu știam de unde să le apuc, așa că mai bine nu mă mai apucam deloc de ele.

Nu mai puteam să iau o decizie – indiferent de cât de banală și neimportantă era. Nu mai puteam să gândesc, să produc ceva creativ și util, să mai introduc informații noi în cap.

Tot gonind după productivitate, ajunsesem secată de orice urmă de energie.

Mă simțeam vinovată să mă opresc. Mă identificam foarte tare cu ceea ce făceam și nu știam cine eram eu fără toate acele lucruri. Credeam că am nevoie să învăț și să cresc în permanență.

Captivă într-o listă de to-do fără fund, toate lucrurile păreau importante și habar nu aveam de unde să încep să tai.

Nu știam cum să mă relaxez. Îmi stabileam pauze, dar nu mă țineam de ele, mereu intervenea ceva. Aveam impresia că dacă am grijă de mine, înseamnă că nu lucrez suficient și pierd vremea. Mă consumau în permanență sentimente de vinovăție și rușine că nu fac mai mult, nu contribui mai mult, nu fac suficient, nu cresc îndeajuns de rapid.

Am pus presiune până și pe activitățile care ar fi trebuit să mă relaxeze. Nu puteam să ies să fac sport, trebuia să îmi fac plan de antrenamente intense în avans pe un an, să lucrez cu un antrenor, să citesc toate cărțile existente pe subiect și eventual să și ies pe podium la cursele la care participam, cot la cot cu profesioniștii. Trackuiam caloriile și orele de somn, biometrici precum temperatura, pulsul, HRV-ul și minutele de deep sau REM sleep, și mă stresam când obțineam scoruri proaste.

Mă simțeam atât de importantă încât credeam că toată lumea stă pe umerii mei și depinde de ce fac eu. Aveam nevoie să fiu plăcută de toată lumea, să-i ajut pe toți, să știe că se pot baza pe mine, dar ego-ul meu nu le permitea altora să mă ajute. Făceam eu singură totul până la ultimul lucru, indiferent de cât de mic era, și refuzam ofertele de ajutor, convinsă că alții nu vor face la fel de bine sau mai rău mă vor încurca. Într-un final, ajungeam eu să-i încurc pe alții, fiindcă spuneam DA și nu mai făceam față, făceam lucrurile la o calitate proastă.

În cele mai crunte perioade, devenisem incapabilă să mă mai ridic dimineața din pat. Nu mai aveam motivație. Noaptea nu eram în stare să adorm sau dormeam prost, deoarece creierul meu hiper-activa continua să rumege la problemele de peste zi.

Îmi tot apăreau simptome fizice pentru care niciun medic nu găsea vreo explicație, nu știau de la ce e și nu aveau niciun sens. Ba un nodul inflamat, ba niște iritații de piele care apăreau din senin, ba niște analize hormonale care o luau razna. Din nevoia de a prelua înapoi controlul asupra corpului meu, ajunsesem să elimin aproape toată mâncarea din dietă, de mai aveam un pic și făceam fotosinteză.

Dar, cel mai rău, eram constant anxioasă și ajunsesem să fiu irascibilă cu cei dragi, nu mai aveam răbdare cu ei. Fix oamenii cei mai importanți din viața mea, pe care-i consider prioritari, deveniseră niște victime colaterale din cauza stilului meu.

Eram ca în clișeul ăla de la instrucțiunile de zbor din avion: ți se spune că în cazul în care se întâmplă ceva, înainte de a încerca să-i ajuți pe alții, ai nevoie să-ți pui tu singur masca de oxigen. Eu nu-mi pusesem masca de oxigen și am ajuns să fiu o povară pentru cei dragi.

Și știi care e cel mai rău lucru? Mă adusesem singură în burnout și nici măcar nu era prima oară. Nu-mi învățasem lecția din dățile anterioare și mă simțeam captivă într-un cerc vicios.

Văd acum perfect povestea care se desfășura în inconștient, undeva pe fundal. Îmi spuneam că valoarea mea depindea de faptul că făceam eu totul perfect. Atunci când atingeam un milestone, nu sărbătoream și nici nu simțeam nimic, fiindcă deja eram stresată de următoarele lucruri pe care le aveam de făcut. Nu mă puteam opri. Îmi lustruiam la nesfârșit procesele, nefiind convinsă că ce fac este suficient de bine. Că eu nu sunt suficient de.

Până la urmă, vânam un standard imposibil de atins.

În fabrici, mașinile care riscă să blocheze procesul de fabricație sunt ținute în funcțiune 24/24, 365 de zile din an, fiindcă nu-și permit să piardă niciun minut. Dacă le opresc, totul colapsează în jur. Pare familiar? Simți uneori la fel?

Însă doar mașinile sunt productive, nu și oamenii. Degeaba termin cursa dacă nu m-am bucurat de proces iar la final mă simt golită pe interior. Care e sensul? De ce uit că nu este o cursă și că există multe alte lucruri fundamentale pe care le-am lăsat pe masă – dragoste, conexiuni profunde și intime, liniște sufletească?

Am ajuns să-mi dau seama că toate obiceiurile proaste și blocajele productivității sunt doar niște simptome. Întotdeauna exista ceva mai profund care mă bloca.

Iar într-o zi m-am trezit și am realizat că sunt mai “productivă” decât credeam că ar fi posibil. Renunțasem să mai țin cu dinții de un control asupra vieții – control care e doar o iluzie, dar eram mai încrezătoare ca oricând.

N-a fost o transformare întâmplată brusc sau fiindcă aș fi implementat perfect fiecare sfat de productivitate citit vreodată.

S-a întâmplat pentru că mi-am transformat relația cu mine și, în proces, am transformat relația cu toată lumea mea. Am renunțat la obiceiurile prin care mă auto-sabotam, dar de care eram convinsă că am nevoie pentru a supraviețui.

“Where the pain begins the learning starts”.

Dacă și tu simți această durere și ai nevoie de cineva care să te ghideze prin proces, să te ajute să te cunoști mai bine și să înțelegi de ce te simți copleșit, dar și cum să treci peste, atunci probabil că acest program de burnout-proofing este pentru tine.

— Cristina

Join 0+ Insider

Newsletterul 0+ Insider este cel mai bun loc unde să ne urmărești. Vei avea acces la insight-uri utile într-un proces de schimbare, informații de culise legate de ce punem la cale (inclusiv workshopuri pe care le anunțăm doar pe mail), recomandări de cărți și altele. Ce NU vei primi? Informații superficiale, pline de cuvinte stufoase, concepte obosite și deja super-reciclate, “tips & tricks” sau “growth hacks”. Îți vom scrie doar când avem ceva valoros de împărtășit.

S-ar putea să te intereseze și:
Menu